vrijdag 30 januari 2015

Granny squares met romantische rozen

Grannies haken met rozen

Eerder haakte ik de klassieke granny en de volgende stap was een granny met cirkel in het midden. Nu wilde ik dat mijn granny square een 3D effect zou krijgen. Valentijnsdag komt er weer aan, dus met rozen zit je altijd goed.

Stoere granny met roos haken

Ik koos voor warm rood, fel roze en oranje; mijn favoriete kleuren gecombineerd met grijstinten voor de stoere uitstraling. Met haaknaald 5 schoot het ook lekker op en had ik al snel de basis voor een nieuw kussen voor op de bank. HIER vond ik het fantastische patroon voor deze granny met roos. Niet moeilijk, maar een paar kleine aanpassingen waren nodig. Ik heb twee diktes garen gebruikt en moest daardoor een beetje improviseren.

Helaas staat mijn naaimachine nog op zolder achter een enorme stapel verhuisdozen. Deze moeten eerst uitgepakt worden. Als ik een mooi stofje gevonden heb (zit te denken aan lekker zacht grijs velours), maak ik een kussenhoesje met rozen. Kussentjes kun je nooit genoeg hebben, toch?

post signature

18 opmerkingen:

  1. Mooi! Dat wordt een lekker kussentje ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt een prachtige granny gebruikt, vind ik! Mooi kussen zal dat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Very beautiful granny squares and a stunning blanket. Thank you for sharing with the Clever Chicks Blog Hop! I hope you’ll join us again next week!

    Cheers,
    Kathy Shea Mormino
    The Chicken Chick
    http://www.The-Chicken-Chick.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Just beautiful and romantic!! I love the colors combination too :)
    Have a lovely weekend!
    Hugs and love from Portugal,
    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gorgeous!! I love the roses and the color scheme! Have a great week, and thanks so much for linking up at Submarine Sunday!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. This is so beautiful! Tis quite romantic. Love the combination of the rich red color mixed with the hint of gray.
    Would love if you shared this at our Yarn Fanatic Link Party - http://eyeloveknots.blogspot.com/2015/02/yarn-fanatic-linky-party-23-expression.html.
    And don't forget to enter the Yarn Giveaway while you're there!
    Alexandra
    EyeLoveKnots.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig kussen en wat een lieve rozen. Inderdaad. Helemaal valentijn. Ik vind je blog zo leuk en zo gezellig met kleurtjes en mooie projecten dat ik volger ben geworden.

    Groetjes, Clarisse (steekjebijbeetje.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supermooi!! Het zijn ook echt bloemetjes :) Dank je wel voor het meedoen aan de link party hopelijk zie ik je daar weer snel :)
    groetjes
    Barbara
    www.busyfingersbusylife.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan. Ik vond het super mijn roosjes terug te zien op je blog bij Busy Fingers Showing Off!! #80. Dankjewel!

      Verwijderen
  9. Erg mooi die roosjes, ik ben er ook mee bezig, heel leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het ook een heerlijk patroontje. Ben benieuwd hoe jouw rozen worden.

      Verwijderen
  10. Hi Helena! Just stopping by to let you know that I featured these lovely granny squares at this weekend's Submarine Sunday Link Party!

    Navy Wifey Peters @ The Submarine Sunday Link Party

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Очень красиво!
    Very butifull!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Very beautiful work! And very unique combination of color!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je opmerking! Ook al reageer ik niet op elke opmerking, ik lees ze allemaal en word er altijd erg blij van. Alle reacties worden dan ook zeer gewaardeerd.

Thank you so much for your comment! Your comments keep me going and make me happy. If I don't reply to your comment please don't worry, because I read them all.

Jag talar svenska - Ich spreche Deutsch - Je comprends Français - Jeg forstår norsk og dansk

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Gerelateerde blogposts.