zondag 31 mei 2015

Pimpelmees haken

Pimpelmeesje haken

Een paar dagen geleden zijn de pimpelmeesjes van het nestkastje in de tuin uitgevlogen. Morgen vliegen ze uit, voorspelde ik een dag eerder. Het piepte en fladderde in de nestkast. Vader en moeder pimpelmees vlogen al weken af en aan. Elke minuut van zonsopgang tot zonsondergang werd er tenminste één hapje per minuut aangevoerd, maar vaak waren het er meer. Reken maar uit hoeveel rupsjes, insecten en spinnetjes er gevangen zijn.

Ik wist het! De volgende dag kwam ik thuis en was het stil in de nestkast. In de tuin was het daarentegen een drukte van belang. Overal hingen uitgevlogen pimpelmezen rond en bedelden om hapjes. Maar wat waren ze klein! Helaas heb ik het uitvliegen gemist. Wel heb ik inspiratie opgedaan om een vrolijke pimpelmees te haken. Geen patroon dit keer, want het was een kant en klaar pakketje voor mijn verjaardag.


post signature
Wat een poepie!

13 opmerkingen:

  1. Een heel leuk vogeltje heb je gemaakt, mooie kleuren heb je gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattig vogeltje, daar kun je nog lang van genieten ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap hoor!
    Erg schattig pimpelmeesje :-)

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig vogeltje heb je gehaakt in van die vrolijke kleuren. Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lief! Een priegelwerkje zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank jullie wel, dames! En ja het was een priegelwerkje, maar daar hou ik juist zo van. Soms moet ik het wel twee keer uithalen, omdat ik verkeerd heb geteld. Alle dagelijkse beslommeringen verdwijnen uit mijn hoofd terwijl ik haak. Lekker focussen op één ding. Heerlijk! Hebben jullie dat ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb ik inderdaad ook als ik aan het haken ben. Je pimpelmees is prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig mooi! Een kant en klaar pakketje... ik zou het vogeltje zo graag zelf maken. Kun/mag je verklappen welk pakketje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Het is een haakpakketje van World of Jet en heet "Haak je eigen vogeltje". Volgens mij gekocht bij het Kruidvat (heb het cadeau gekregen). Er zat wel een foutje in het patroon; bij de 6de toer van Kop en lijf moet je in de voorste lussen haken i.p.v. de achterste. Ik vond de vleugeltjes ook een beetje saai, dus die heb ik heel anders gehaakt.

      Verwijderen

Dank je wel voor je opmerking! Ook al reageer ik niet op elke opmerking, ik lees ze allemaal en word er altijd erg blij van. Alle reacties worden dan ook zeer gewaardeerd.

Thank you so much for your comment! Your comments keep me going and make me happy. If I don't reply to your comment please don't worry, because I read them all.

Jag talar svenska - Ich spreche Deutsch - Je comprends Français - Jeg forstår norsk og dansk

Gerelateerde blogposts.