dinsdag 7 april 2015

Help een muis - het vervolg

Muis in speeltuin

En weer was daar een muis in het vogelvoederhuis. Als een heuse acrobaat bungelde hij op het rieten hartje. Ook dit keer kon ik heel dichtbij komen om een foto te maken. Ik fotografeerde blind in het donker en hoopte dat ik met de flits het muisje kon vastleggen. Mijn vogelhuisje heeft een spiegel en het is net of de muis zichzelf in de spiegel bewondert. Als je goed kijkt, zie je in de spiegel de reflectie van een muizenoortje. Zou zijn haar goed zitten? 

Muis in speeltuin

Naast het hartje hangt een vetbolletje. Het muisje was vast aan het overwegen of hij de sprong zou wagen. Onze muis is een bosmuis. Kan wel tot 10 centimeter lang worden met even lange staart. Springt en klimt goed, zoals je ziet. Je krijgt toch een band met zo'n diertje als hij je aanstaart met die kleine kraaloogjes. Voorlopig geen valletje dus.

Ziet hij er niet schattig uit? Of zijn jullie bang voor muizen?

post signature

3 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige foto's van dit grappige muisje. Mooi om het muisje zo op het hart te zien jongleren met dat witte buikje en die lange staart.
    Nu maar hopen dat hij/zij niet de hele familie meeneemt naar jouw tuin. Naar die aardige mevrouw die leuke foto's maakt en je verder lekker met rust laat :))

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je opmerking! Ook al reageer ik niet op elke opmerking, ik lees ze allemaal en word er altijd erg blij van. Alle reacties worden dan ook zeer gewaardeerd.

Thank you so much for your comment! Your comments keep me going and make me happy. If I don't reply to your comment please don't worry, because I read them all.

Jag talar svenska - Ich spreche Deutsch - Je comprends Français - Jeg forstår norsk og dansk

Gerelateerde blogposts.