vrijdag 17 januari 2014

Dalapaardjes van papier-maché

Dalapaardjes van papier-maché
Hierboven zien jullie mijn laatste papier-maché project. Het zijn Zweedse dalapaardjes. De papier-maché pulp gaat in de koekvorm van het paardje. Daarna moet het een paar dagen drogen. Helaas heb ik maar één vormpje (geleend), dus moet ik de paardjes één voor één maken. De klont papier-maché wacht geduldig in de koelkast om verwerkt te worden.

Eerder blogde ik HIER over elanden van papier-maché. Daar kun je precies zien hoe ik het gemaakt heb. De paardjes liggen op een schattig kleedje met een gehaakt randje. Het kleedje heb ik op een rommelmarkt in Zweden gevonden. Nu nog even bedenken wat ik met de paardjes ga doen.

5 opmerkingen:

  1. De paardjes uit Zweden blijven leuk!

    Ik vind je bloguitstraling trouwens heel erg mooi. Elke keer als ik een bezoekje breng aan je blog, verbaas ik me er weer over. Is het bepaald sjabloon als ik vragen mag???

    Groetjes, Vera (veranadine.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik gebruik het sjabloon Vensterfoto (de tweede), maar ik heb veel aangepast. De blauwe houten achtergrond is een foto van een prachtig versleten vloer van museum Ons' Lieve Heer op Solder in Amsterdam.

      Verwijderen
    2. Bedankt voor de tip! Heb al een beetje uitgeprobeerd, maar ben nog niet helemaal tevreden zoals ik het nu heb. Komt nog wel een keer!

      Verwijderen
  2. Leuke paardjes. Het is een flink klusje met dat papierpulp, maar na het afwerken en beschilderen heb je mooie, originele paardjes (of elanden). Fijn dat je duidelijk uitlegt hoe we dit ook zelf kunnen doen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je opmerking! Ook al reageer ik niet op elke opmerking, ik lees ze allemaal en word er altijd erg blij van. Alle reacties worden dan ook zeer gewaardeerd.

Thank you so much for your comment! Your comments keep me going and make me happy. If I don't reply to your comment please don't worry, because I read them all.

Jag talar svenska - Ich spreche Deutsch - Je comprends Français - Jeg forstår norsk og dansk

Gerelateerde blogposts.