dinsdag 15 oktober 2013

Voederhuisje voor de vogels knutselen

Voederhuisje voor vogels
Een paar jaar geleden heb ik zelf een voederhuisje gemaakt voor de vogels in mijn tuin. Elk jaargetijde heeft het huisje een ander gezicht. 's Zomers dient het voederplankje als plantenrekje. Maar nu is de herfst weer begonnen en lusten de vogeltjes wel een hapje.

Er is veel strijd in het huisje tussen de vogeltjes onderling over het voedsel. Daarom heb ik speciaal twee verdiepingen gemaakt in dit huisje. Als er beneden een tortelduifje zit te eten, kan een meesje boven snel een zonnebloempitje meenemen. Het huisje hangt zo dat ik het kan zien vanuit woonkamer. Ik geniet van de vogeltjes in het huisje. Meesjes hangen als acrobaatjes aan de pindaslinger. Mussen vechten om een stukje brood en een eenzame lijster kan er wel een half uur rusten.

Alles wat je er voor nodig hebt is wat planken, vier tegelspiegels, spijkers, schroeven en goed gereedschap. Even een plan schetsen, goed meten en dan aan de slag. Zorg dat je veilig werkt met apparaten zoals de decoupeerzaag!

3 opmerkingen:

  1. Ziet er erg mooi,leuk en gezellig uit je voederhuisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. That is so beautiful! Nice to have birds hanging around!
    Stopping by from " Inspiration Spotlight". Following you on Bloglovin.
    Have a great weekend :)
    Bismah @
    Simple Mama

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je opmerking! Ook al reageer ik niet op elke opmerking, ik lees ze allemaal en word er altijd erg blij van. Alle reacties worden dan ook zeer gewaardeerd.

Thank you so much for your comment! Your comments keep me going and make me happy. If I don't reply to your comment please don't worry, because I read them all.

Jag talar svenska - Ich spreche Deutsch - Je comprends Français - Jeg forstår norsk og dansk

Gerelateerde blogposts.