vrijdag 2 augustus 2013

Mozaieken met scherven

Mozaiek van scherven
Heel Nederland ligt vol scherven. De laatste jaren neem ik de blauwe scherfjes mee die ik vind. Soms vind ik later op eenzelfde plek nog een scherf die past aan een eerder gevonden stukje.Thuis was ik de scherf met schuurmiddel, spons en tandenborstel. De blauwe kleur wordt daardoor heel helder en de afbeelding is weer zichtbaar. 

Gevonden blauwe scherven
 
Ik fantaseer over hoe oud mijn scherven zijn. Welke adelijke dame heeft thee gedronken uit het kopje? Hoe is die scherf op dat landweggetje terecht gekomen? Waarschijnlijk duurt het nog heel wat jaren totdat ik genoeg scherven heb verzameld om een mozaiek te maken. 



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je opmerking! Ook al reageer ik niet op elke opmerking, ik lees ze allemaal en word er altijd erg blij van. Alle reacties worden dan ook zeer gewaardeerd.

Thank you so much for your comment! Your comments keep me going and make me happy. If I don't reply to your comment please don't worry, because I read them all.

Jag talar svenska - Ich spreche Deutsch - Je comprends Français - Jeg forstår norsk og dansk

Gerelateerde blogposts.