donderdag 22 augustus 2013

Bosbessen zijn lekker

Bosbessen
In Zweden op vakantie pluk ik bosbessen met een speciale bosbessenplukker. Het is een soort kam, waarmee je de bosbessen van de struiken kamt. Zweedse bosbessen hebben een heerlijke smaak. Ze smaken zoet, licht houtig, maar ze hebben ook een fris vleugje citrus. Echte bosbessen zijn veel smakelijker dan de blauwe bes. De bosbes is kleiner en groeit alleen in het wild aan lage struikjes. De blauwe bes wordt geteeld en groeit in trosjes aan een grotere struik. Alleen de bosbes is blauw van binnen. Bosbessen schijnen erg gezond te zijn, maar ik vind ze vooral erg lekker.



Bosbessen plukken met de bosbessenplukker

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je opmerking! Ook al reageer ik niet op elke opmerking, ik lees ze allemaal en word er altijd erg blij van. Alle reacties worden dan ook zeer gewaardeerd.

Thank you so much for your comment! Your comments keep me going and make me happy. If I don't reply to your comment please don't worry, because I read them all.

Jag talar svenska - Ich spreche Deutsch - Je comprends Français - Jeg forstår norsk og dansk

Gerelateerde blogposts.