donderdag 20 juni 2013

Veren sparen

Van welke vogels zijn deze veren?

Ik hou van knutselen en kan dus allerlei materialen gebruiken. Deze veren heb ik gevonden in het bos, de achtertuin, op straat en de boerderij. De grote veer rechts op de voorgrond is van een echte kraanvogel in Zweden. Hij vloog op uit een weide en er dwarrelde sierlijk één veer naar beneden. Even zoeken in het hoge gras... Weten jullie van welke vogels de andere veren zijn?

Nu moet ik nog bedenken wat ik er van kan maken. Tot dan is het een stilleven op de vensterbank. De flesjes zijn van de koffiemelk.

2 opmerkingen:

  1. Mooie veren hoor! Die zwarte met witte stippen is denk ik van een kleine bonte specht. De blauwe strepen van een Gaai. De bruine linksboven en in het linkerglas met witte 'V' zijn denk ik van een fazant.
    Opgezocht in: Vogelsporen / Roy Brown, 1987 van Tirion natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal mee eens. Ook ik dacht fazant, gaai en specht. Het blauwe veertje links in het midden is van een pauw. Nu rest alleen nog de grote bruinwit gemeleerde veer in het linker flesje. Wie weet het?

      Verwijderen

Dank je wel voor je opmerking! Ook al reageer ik niet op elke opmerking, ik lees ze allemaal en word er altijd erg blij van. Alle reacties worden dan ook zeer gewaardeerd.

Thank you so much for your comment! Your comments keep me going and make me happy. If I don't reply to your comment please don't worry, because I read them all.

Jag talar svenska - Ich spreche Deutsch - Je comprends Français - Jeg forstår norsk og dansk

Gerelateerde blogposts.