donderdag 6 juni 2013

Poppenkleertjes van vroeger

Poppenondergoed breien
 
Toen ik vier jaar was, waren mijn poppenkinderen mijn grootste bezit. Aankleden en uitkleden van mijn poppen vulde mijn dagen. Ook moesten de poppenkindertjes in bad. Hun gewassen natte plastic poppenhaartjes mochten drogen voor de kolenkachel in de woonkamer. Mijn moeder maakte alle poppenkleertjes zelf; zo ook dit prachtige gebreide ondergoedsetje. De pop is allang heen, maar het hemdje en broekje zien er nog prachtig uit.

5 opmerkingen:

  1. wat leukkk ikga t makenvoorde pop van mijn kleindochter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik brei zelf ook regelmatig met veel plezier poppenkleertjes. Wellicht zijn er wat nieuwe technieken ontstaan in de loop der tijd, maar de basis blijft natuurlijk het zelfde. Geweldig om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig gemaakt en erg leuk om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is leuk en het blijft leuk. Vroeger maakten ze de poppenkleertjes meestal zelf. Ik heb vroeger ook Lens poppenkleding gekocht maar dat merk bestaat helaas niet meer. Poppenkleertjes haken en breien in diverse kleuren. Vestjes truitjes jurkjes broekjes badpakjes sjaals mutsjes. iets uit het hoofd maken valt te doen maar je moet er wat handigheid in krijgen. Als je het kunt is het erg leuk. En daarnaast een leuke bezigheid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het blijft zeker leuk! Ook ik had gebreide badpakjes voor mijn pop. Mijn moeder maakte kleding voor mij en van de restjes kleertjes voor de pop. Mijn pop had altijd een setje dat matchte met mijn kleding. Uren was ik mijn pop aan het verkleden. Nooit mochten ze bloot liggen, want dan kregen ze het koud. Goede herinneringen...

      Verwijderen

Dank je wel voor je opmerking! Ook al reageer ik niet op elke opmerking, ik lees ze allemaal en word er altijd erg blij van. Alle reacties worden dan ook zeer gewaardeerd.

Thank you so much for your comment! Your comments keep me going and make me happy. If I don't reply to your comment please don't worry, because I read them all.

Jag talar svenska - Ich spreche Deutsch - Je comprends Français - Jeg forstår norsk og dansk

Gerelateerde blogposts.