zaterdag 22 juni 2013

Hip macramé armbandje

Macrame armband
De glazen kralen komen van een oude ketting die stuk was. Ik wilde altijd al eens proberen om met macramé een armbandje te maken. Door de macraméknoop krijgt het armbandje een hele stoere uitstraling.

Het rijgen van de kralen was een beetje lastig, omdat het gaatje van de kralen iets kleiner was dan de dikke katoenen draad. Ik heb met een naald aan het uiteinde van de dikke draad een dunne sterke draad bevestigd. Vervolgens de dunne draad door de kralen rijgen en de dikke draad met wat kracht er door heen trekken.

Macrame armband


Deze week was het warm weer. In mijn buurt staat een veldje korenbloemen in bloei. Ik hou van de prachtige kleur blauw van de bloempjes. In een vaasje kan ik er thuis ook van genieten. Het vaasje heb ik jaren geleden gekocht op een rommelmarkt in Zweden.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Dank je wel voor je opmerking! Ook al reageer ik niet op elke opmerking, ik lees ze allemaal en word er altijd erg blij van. Alle reacties worden dan ook zeer gewaardeerd.

Thank you so much for your comment! Your comments keep me going and make me happy. If I don't reply to your comment please don't worry, because I read them all.

Jag talar svenska - Ich spreche Deutsch - Je comprends Français - Jeg forstår norsk og dansk

Gerelateerde blogposts.